Jumaat, 27 Februari 2009

suka duka 1 hari...

KISAH 1

Usai solat subuh dalam pukul 6.45 pg, aku amik keputusan nak sambung tid0 ag sampai dalam pukul 8.00 pg g2..
malangnya, aku tersedar lewat dalam pukul 8.30 pg...
kelam-kabut aku dibuatnya dek terlajak tid0..

keje yang wajib aku langsaikan :

  1. basuh pakaian longgokkan harian
  2. kemas + sapu rumah
  3. masak [ simple2 jerk..!! ]
  4. angkat + lipat + susun pakaian

kalau senaraikan camni mesti korang rasa simple2 je kn tugas2 yang mama kasi kat ak..??
tapi, aku cabar korang buat sume ni hari2 s rutin harian..??!!
mesti muak punya kalau kena wat hari2....
wee~

sambil pakaian dicuci dalam washing machine mama..aku take time tuk nikmati sarapan + baca al-mathurat..
sarapan hari ni agak x sedap :

  • d0nat
  • karipap
  • kuih ketayap
aku just 'telan' karipap n kuih ketayap 2 je...d0nat???
aku dah muak makan d0nat...kuih-muih p0n 2x5 je..
tak suke 3x

dalam pukul 10.00 pg..[ agak lewat dari biasa ] aku dah bereskan keje harianku sampai kemas n sapu uma...
then, cam biasa...aku akan mandi dulu sebelum memasak..!!
tap.., ntah nape aku rasa tergerak pulak hatiku ni nak cas n id0pkan handph0neku..
sedang tengah handph0neku diid0pkan, aku terima panggilan daripada n0mb0r yang tidak aku kenali...016-4xxxxxx..yang memang tak dak dalam list..
pas2, masuk pulak 2 mesej secara serentak...
1 n0mb0r yang memang aku kenal...
1 n0mb0r yang tadi..yang memang x dak dalam list..

**sh0rtcut..**

dikenali : eh, asy! asl k0 kcwkn abg F aku..??
aku bls : jgn tduh smbrgn...
dikenali : k0 len kli klo xsuke kt dy,jgn r bg hrpn! dsr playgirl..!!
aku bls : n0 c0mmnt..

......

x dikenali : slm..ni nurasyikin idris ke?
aku bls : s0e.spe ni?
x dikenali : apa hbgn awk dgn R?
aku bls : s0e.sy x knl awk.npe tny s0ln cm2.sy rs sy b'hak x jwb..
x dikenali : sy tung R.sy dh bc mel awk utk R.awk ni adk angkt die ke? trs trg je..sy xmrh..
aku bls : nwy, kn elok klo awk trs trg.awk p0n tau tung awk 2 'fam0us'.x yah rsau r.ktorg jz knln lme.
x bek awk bruk sgke kt dy.agp0n mel dy p0n dy kac awk bc.s0,dy jjr r ngn awk n slmt
b'knln ngn sy.u've know my full name!

wlup0n aku 'diserang' bertubi2 oleh 2 orang yang bergelar wanita @ perempuan dengan cara yang berbeda...tapi hati ni agak terguris...aku juga seorg manusia..punya hati dan perasaan..aku baru hendak melangkah ke dunia baru..apakah ujian seberat ini perlu ku hadapi utk melayakkan diri menembusi langkah yang seterusnya..??

persoalan :
  • apa benar sume ni berpunca dariku?
  • apa benar 'x dikenali' 2 tunang R..?
  • relevankah alsn n blsn mesej aku pada mrk..?
  • ya Allah....mampukah aku mengharungi sume dugaan yang Kau berikan..??!!

malaikat baik : betul ke aku ni playgirl..?? adkh lynn aku m'beri hrpn pd dia..?? ya, Allah..

nafsu : tu la asy...jgn t'lalu bek pd org..kan dah mkn diri..padan muka!!




KISAH 2

chatting...

smlm, aku tanpa sengaja aku p 'usha' abg R..
alhamdulillah..abg R menyambut baik kehadiran aku..
wlup0n janji dimungkiri, aku maafkan...

hari ni..ptg tadi..waktu aku 0n9, ramai jugak yang 'buzz'...
tapi mataku tertangkap pada abg R..
hoho...abg R p0n tgh 0n9...ngee~
waktu yang baik nak ngadu....
lalalalalalalala~~~

wlup0n ketegangan berchatting dirasai...abg R still bersabar menghadapi n mententeramkan aku..
waa~ tabik h0rmat la kat abg R...
cuma aku agak em0 sbb terkilan sgt2 bila 'x dikenali' 2 ngaku s tunang abg R..
sdgkn smlm bila aku tny abg R...abg R x ckp pape pulak..
nape lah abg R nak rahsia2 kat aku...kan pg 2 aku dah terkejut tahap gaban..!!
tap.., ia bertukar pada ' h0t n spicy ' bila kwn2 aku yang plan nak tinggal kat uma aku p sambung perbualan kami tanpa pengetahuan aku waktu aku sibuk sediakan makan petang ktorang!

pandainya di0rang jadi 'asy palsu' sebagai watak dalam chat box kami...
lepas dah sakitkan hati abg R...diorang dengan slumbernya p tutup chat box kami..
dengan x bagi tau aku...diorang wat cam biasa je...
s0.., aku p0n tak syak la pape sebab dah sibuk ngan makan petang kami..!!

agak lame b0rak..teringat pulak aku belum tutup pc...
diam2 aku p msuk bilik teng0k chat b0x aku yang tergendala...
tapi.., chat box 2 dah tutup..aku p0n klik la kat nama abg R kat my ym list..
pas2..aku p0n tekan F3 tuk baca mesej yang tertangguh tadi...
terkejut gilerrrr aku bila baca sambungan mesej2 yang di0rang reka...
cam nak nangis p0n ada bila baca ayat balasan abg R ni :
....jgn kuang ajaq..!!

aku cuba membela diri dengan menerangkan statusku tadi..
tap..hampa..abg R seakan mendiamkan diri skali lagi..
ak buzz....tap still sepi..
n akhirnya aku ngalah n undur diri..
aku tau bukan senang abg R nak percaya...
salahku juga..x beritahu awal2 ada keje..
mungkin aku terlalu xcited nak buat minum petang kami..
s0e abg R...
menyesal pulak aku bagi tahu pasal tunang abg R kat diorang...! huh~

waktu jemaah asar...usai solat..
aku hanya mendiamkan diri...m0od aku kurang baik..
mereka bertanya..aku sepi..

nafsu : aku cerita pasal tunang R bukan suruh diorang 'hentam' R...x boleh dimaafkan..!!!!!!

jemaah maghrib...usai solat..[ baru jap tadi..]

fiq s bilal..kne baca doa..
ntah nape..aku sebak sampai meleleh air mataku...
aku try c0ver...tap aku mengalah jua...
aku tak mampu nak tanggung ag....
bila doa diaminkan.....aku nangis kuat2...
tanpa sengaja, aku memarahi mereka..

nafsu : perbuatan mereka petang tadi amat keterlaluan...tak boleh dimaafkan! [mogok nafsu]

tanpa kawalan emosi..aku biarkan gunung berapi ni meletus sehingga aku puas melimpahkan laharnya...


peranan :

  • yna : peluk aku + tenteramkan aku
  • mar : tanggalkan telekung aku..[ sampai terbuka aurat aku pada yang len..]
  • abg : sibuk berusaha nak bagi aku minum air suam yang dibacakan ayat2 tertentu..
**pqa, ain, echa, azan, fiq, kemal, eman - hanya m'benarkan kemarahanku..**

lepas 15 min minum air suam 2...
aku jadi sejuk... tak jad nak sambung marah ag..
aku ketawa...tapi yang lain masih menangis....
mereka akui kekhilafan mereka...
kami berpelukan....

fiq : qin, cuak aku tgk 1st time k0 bleh mrh..! aku ingt org lmh lembut cam k0 x bleh nk mrh2!! ngee~

yang lain juga angguk stuju...

last ktorg ktw same2...
memandai je budak fiq ni kata aku 'lemah lembut'..!! sekarang baru dia tau..

diorang sume tak jad nak nginap kat uma aku sebab malu ngan mama n abah...
diorang naik kete kemal nak cari tempat sewa lps solat jemaah maghrib tad....
aku dah maafkan korang sume...abg R??
t mst abg R faham...jgn risau...insyaAllah..

fren 4 eva yup???!!
sayang korang slaluuu.....................
miss ya..




KONKLUSI
dari kisah 1 : asy minta maaf pada tunang abg R krn khdrn asy m'gngu hbgn kalian..
dari kisah 2 : *asy minta maaf pada abg R atas keterlanjuran kata, bahasa dan kelakuan asy..
*asy dah maafkan kalian [10 org] atas ketelanjuran kalian..[bukan stakat ganggu abg R tap seni0r aku jgk, abg A]....jgn risau!

0 ulasan: