Sabtu, 1 Mei 2010

KSKB SG BULOH kini syurgaku.. =D

Indahnya kehidupan kadangkala membuatkan hati ini tidak sepi dengan pelbagai ragam emosi. Baik yang menyenangkan mahupun yang menyesakkan. Kadangkala air mata turut hadir menemani beberapa keadaan bagi menyempurnakan tuntutan emosi...subahanallah, sungguh warna-warni kehidupan di dunia sementara ini..
1 Januari 2010 merupakan tarikh keramat aku menjejakkan kaki ke KSKB SG BULOH..pelbagai perasaan menyebabkan aku gagal mengesan sesuatu dengan pasti...


Sepanjang berada di kolej, banyak yang aku pelajari baik dari segi akademik, s0sial, sahsiah diri dll...selepas menempatkan diri dalam program orientasi, batch kami (termasuk kumpulan 7) berpecah mengikut kursus masing2..paling menyedihkan pabila aku terpaksa berpisah dengan rakan2 kumpulan yang mengambil kursus Pegawai Kesihatan Awam (PKA) di mana mereka akan dipindahkan ke Rembau, Negeri Sembilan...

Jujur, terlalu terkesan di hati setelah berpisah dengan mereka; Syamsul Azni bin Salleh, Harman ak Rasan dan Walter.


Walter n Asyi..
..kenangan bersama ketua kumpulan 7 orientasi..



Man n Sy0n..
...p0sing abang2 mach0...


Kehidupan di kolej diteruskan.....aku berusaha mengelakkan diri untuk terjebak dalam masalah s0sial. Oleh itu, aku mengambil inisiatif membentuk GENG aku sendiri...bermula dengan 5 sekawan bertambah kepada 8 sekawan...terdiri daripada 3 kakak, 1 abang dan 4 yang lain sebaya diriku @ 4 veteran dan 4 muda remaja @ kak long, kak ngah, kak lang, abg long dan adik2..he3


K.A.M.I semuanya sangat happening diserikan dengan 2 kanak2 RIBENA; SHAMIR B ABD HALIM (cend0L) + SHAIFUL IZWAN B NORIZAN (epul) = 19 THN...abang yang c0ol, MUHAMMAD FIRDAUS B AZIZ (daus), 20 THN...kakak2 yang tua, NUR HEIMIZAH BT ZULKAFLI (kak emi), 24 THN..NUR HAFIZAH BT ALI (kak fiza), 23 THN..NURUL HIDAYAH BT ABDUL WAHAB (kak daya), 22 THN...IRMA FATIN BT MD MASRE (ema), 19 THN @ rakan seusiaku...


GENG 8 : kenangan terindah
...beriadah di taman rekreasi layang2 di selayang...


Alhamdulillah...sehingga kini perhubungan karib antara K.A.M.I masih terpahat kukuh. Mungkin terlalu melampau sekiranya aku katakan GENG 8 kami ini adalah yang paling 'happening' dalam kursus dalam batch kami, hakikatnya..

Hal ini mungkin kerana sifat diri kami sendiri yang saling melengkapi..... Antara kami adalah manusia popular dalam kursus kami yang terdiri daripada 200 orang pelatih dalam satu kuliah dan kelas.....20 orang pelatih daripadanya adalah tajaan Kementerian Pertahanan Malaysia (KPM) termasuk diriku dan selebihnya adalah tajaan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)..

Ramaikan.....???

Tapi percayalah...untuk mendapatkan ilmu, seorang pelatih perlu bersaing lebih dari 199 orang pelatih lain yang mungkin sebaya, lebih tua + berpengalaman di kolej swasta lain dahulunya atau mungkin yang telah berumah tangga atau mungkin lepasan matrikulasi, universiti atau yang telah bekerja....he3

.....aku menadah tangan berd0a memberitahu Tuhanku bahawa aku bersyukur kerana Allah telah mengurniakan teman2 seistimewa kalian kepadaku.... Duhai teman, aku berjanji jika semalam aku adalah temanmu, hari ini aku masih lagi temanmu dan janganlah kalian risau mengenai es0k kerana aku akan sentiasa menjadi temanmu...itulah janji dan hadiahku kepadamu...

ukhwah fillah abadan abada


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

persahabatan yang sukar dicari ganti..
insyaallah...hubungan akrab ini tdk akan putus...
m0ga dirimu bahagia asyi...

-zaid-

azrin berkata...

amboi2 cik asyi sayang..
awat terlalu bersuka ria d sne ye..
ang x ingat ka kamik kat cni..
cmpai hat ang..
ak dengaq ang jad t0p studnt kat sne ek..??
awat hebat bgt ang yup...!!
congrate2..!!
ak tau ang mst bahagia sgt kat sne cmpai terlanjur jad best student g2..
wakaka~~

papepun, ang jgn lupe doakn kamik2 kat perantauan ni k...
cayang ang salu n slamenyerrrrrrrr..... <3<3

izzaty berkata...

tmn sjati adlh tmn yg salu mnd0akn tmnnye...
h0pe kite sume t'golong dlm klgn tmn sejati an asyi..
tap ak tau k0 mst terbaek dlm klgn yg plg terbaek...
asyi yang hebaaaaattttttttttttttt..!!

izzaty berkata...

tmn sjati adlh tmn yg salu mnd0akn tmnnye...
h0pe kite sume t'golong dlm klgn tmn sejati an asyi..
tap ak tau k0 mst terbaek dlm klgn yg plg terbaek...
asyi yang hebaaaaattttttttttttttt..!!

Unknown berkata...

asyi.